Takuu ja tuki

Fotoliiga kauppiaan 3 vuoden takuu

Tuotteet johon on merkitty Fotoliiga kauppiaan 3 vuoden takuu logo annemme tuotteelle 1+2 lisätakuun. Takuutodistus, ostokuitti/todistus on säilytettävä koko takuun ajan. Erillistä rekisteröitymistä ei tarvita

Tamron 5-vuoden jatkettu takuu

Tamron -objektiiveilla on 1 vuoden rajoitettu takuu. Rekisteröimällä tuotteen 2 kuukauden sisällä ostopäivästä saat tuotteelle Tamronin myöntämän 5 vuodenkuun (1+4)

Sigma Imaging Nordic 2+3 vuoden jatkettu takuu

Sigma -objektiiveilla on 2 vuoden rajoitettu takuu. Sigma Nordic myöntää lisäksi maahantuomilleen Sigma–objektiiveille 3 vuoden jatkotakuun.
Tuote pitää rekisteröidä 60 päivän kuluessa ostoksessa osoitteessa
www.sigma-imaging.fi/extended-warranty-registration
 

Røde 3 vuoden laajaanettu 5 tai 10 vuoden jatkettu takuu.

Røde -mikrofoneilla on 1 vuoden rajoitettu takuu. Rekisteröimällä tuotteen saat 3, 5 tai 10 lisätakuun (lisätakuun pituus vaihtelee tuotteittain, tarkista sivuilta takuun pituus)
Rekisterönti tapahtuu osoitteessa www.rodemic.com/warranty

 

 

Manfrotto 5 tai 10 vuoden jatkettu takuu.

Manfrotto tuotteilla on 1 vuoden rajoitettu takuu. Rekisteröimällä tuotteen saat 5 (2+3) tai 10 (2+8) vuoden lisätakuun (lisätakuun pituus vaihtelee tuotteittain, tarkista sivuilta takuun pituus)
Rekisterönti tapahtuu osoitteessa warranty.vitecimagingsolutions.com/

Steiner 10 tai 30 vuoden jatkettu takuu.

Manfrotto tuotteilla on 2 vuoden rajoitettu takuu. Rekisteröimällä tuotteen saat 10 tai 30 vuoden lisätakuun (lisätakuun pituus vaihtelee tuotteittain, tarkista sivuilta takuun pituus)

Gitzo 7 vuoden jatkettu takuu.

Manfrotto tuotteilla on 1 vuoden rajoitettu takuu. Rekisteröimällä tuotteen saat 7 (1+6) vuoden lisätakuun. Tuotteen rekisteröityminen on tehtävä 12 kk sisäsällä ostoksesta!
Rekisterönti tapahtuu osoitteessa warranty.vitecimagingsolutions.com

Huoltotoimitukset

tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella.

Palautustapauksessa

Palautustapauksessa pyydämme ensin ottamaan yhteyttä myyntiimme puh. 040 572 2620 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@fotoman.fi

Takuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Tämä koskee myös Fotoman Oy:n tai maahantuojan myöntämän lisätakuun kohdalla. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Fotoman Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Huoltopaikka

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. FotomanOy  ohjaa asiakkaansa ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote Fotoman Oy:n kautta huoltoon.  FotomanOy katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen huoltomme kautta korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.

Huoltoaika-arvio

Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 10-15 arkipäivää. Osa Fotoman Oy:ssä myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-20 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset

Kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Fotoman Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Fotoman Oy:llä myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Fotoman Oy:n käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Virheet ja viat

Ostajan tai kolmannen osapuolen kokoaman laitteiston virheenetsinnästä peritään hinnaston mukainen maksu, jos virhe ei ole Fotoman Oy:n toimittamassa komponentissa. Virheeksi ei katsota yhteensopivuusongelmaa, ellei asiakas ole nimenomaisesti ostohetkellä todistettavasti ilmoittanut Fotoman Oy:lle yhteensopivuustarpeesta. Tietokonekomponenttien hankinta, asentaminen ja käyttäminen vaativat tietokoneasentajan ammattitaitoon rinnastettavaa osaamista

Tuotteen fyysinen avaaminen

Avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Fotoman Oy säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti.

Fotoman Oy ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista vaaranvastuun ollessa asiakkaalla. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia. Tiedostojen pelastaminen vioittuneesta laitteesta on maksullinen lisäpalvelu.

Toimitusmuodot

Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. . Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa täydellisenä täytetty Fotoman Oy:n palautuslomake

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Palautukset

Fotoman Oy:n maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Fotoman Oy:n asiakaspalveluun ennen ulkomaan palautuksia/ huoltotoimituksia.

Pakkaaminen

On lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta. Fotoman Oy suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

Muut ehdot

Fotoman Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Fotoman Oy pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Fotoman Oy:n käsittely- ja postituskulut.

Fotoman Oy  ei  lunasta palautuksia postiennakolla